2012-06-24

Terror på Elm Street!

Man har sett så många filmer att mycket känns bekant här. så när man fredligt kör runt i New Haven och letar spår efter Yale så råkar man hamna på Elm Street, genst tänker jag på skräckfilmen som heter Terror på Elm Street och som jag i sanningens namn varken har sett och nog inte tänker se, men det kändes ändå skönt att det inte var mitt i natten. Man vet inte vad för läskigheter man hittar då...

Nu hittade vi bara de två roligaste affärerna i hela världen, jämte varandra dessutom. Naturligtvis en bokhandel, de flesta böckerna jag läser numera är e-böcker på iPaden, men kokböcker framför allt med mat från landet vi befinner oss i älskar jag. Jag tittade efter en bok om mat från New England och hittade en, 450 sidor tjock, där stod allt och då menar jag allt i den. Så jag avstod faktisk. Inte tänker jag hyra ett alldeles eget flygplan att ta min stora kokbok hem!

Hem körve vi längst kusten och såg faktiskt en hel del av havet mellan ljuvliga strandhus som låg nästan ända nere vid stranden, vi käkade vid ett litet, utseendemässigt sjabbigt, hak med utsikt över floden. Jag var lite trött på sandwiches så jag tänkte prova något som jag inte visste riktigt vad det var. En grinder! Det var... en macka! Fast väldigt god, och till åt jag den godaste coleslaw som jag ätit på länge. Så om du passerar den här hörnan av världen är Edd's place ett hett tips!



 

Inga kommentarer: