2012-06-24

Resdag igen...

Dags att åka från motellet. Avstånden är så små här i New England så vi beslutade oss för att bara köra på småvägar till Plymouth som är målen för den här biten av resan. Och småvägar blev det. De slingrade sig fram mellan lövträd i massor (man förstår att det är populärt att åka hit på hösten när allt glöder i höstfärger!) och hus låg insprängda i gläntor här och var. Ibland dök en större samling hus upp, alltid med den obligatoriska McDonalds/Dunkin Donuts/Subway/Starbucks, i släptåg...

Men om man struntar i Subway så märker man amerikanarna är otroligt bra på sandwichar. Vi stannade för lunch i en liten håla som jag tror heter Warwick, men jag är inte säker, och gick in i en liten butik/restaurang som sålde mackor, sallader och soppor. Min nya favorit (BLT) fanns där förstås så den tog jag. Vansinnigt gott, fullt med knaprig bacon och bara så mycket majonnäs att det gav smak och inte mer. Perfekt!

För att det inte skulle bli för nyttigt nu när vi är i onyttigheternas förlovade land så stannade vi vid en Dunkin Donut och tog oss en doughnut med en kletig frostingmassa ovanpå. Mycket godare än det lät när jag skrev det här!
Kanske hade det lite med att det inte fanns någon toa på mackstället men här blev vi vänligt inbuzzade på toa, innan vi ens hade handlat!

Om det var absolut tomt på turister i New London beror det på att de var i Plymouth allihopa, men stan svalde snällt alla turisterna så det kändes inte fullt alls. Motellen (de vi kollade) var fulla så vi åkte en bit utanför stan, och det ångrar vi inte en sekund. Alldeles vid stranden med underbara blå dörrar och en bedårande utsikt över Atlanten. En privat strand med nedgång från hotellet fullbordade idyllen. De hade bara två nätter lediga men vi tog dem bums!

Mat åt vi på ett ställe på gångavstånd, faktisk på ett riktigt gångavstånd eftersom vi gick dit. På en minut och vi behövde bara gå ute i gatan 10 - 15 meter! Maten var god och eftersom vi hade kylskåp på rummet kunde vi samla ihop resterna i en doggybag och ta med oss. Det blev lunch på fredagen!

Resten av kvällen satt vi ute i mörkret och lyssnade på vågorna, när det är 35 grader ute så blir kvällarna rätt mysiga!

torsdag 21/6, sol, 35 grader.